Prezenta metodologie reglementează
organizarea şi desfăşurarea
festivalului ”Prin tradiţii....spre
identitate!” care va avea loc în data de 18 mai 2013. Responsabilii de
proiect anunţă intervalul de timp alocat înscrierii la concurs şi fac cunoscute
metodologia de organizare şi secţiunile acestuia. Materialul informativ este trimis în toate
şcolile şi liceele partenere. Fiecare elev şi cadru didactic dornic să
participe la concurs trebuie să completeze un formular de înscriere. Festivalul are cinci activităţi şi se adresează elevilor
claselor I-XII după cum urmează:
Activitatea 1:
”Locul
meu natal” - activitatea are două secţiuni
destinate ciclului gimnazial şi liceal. Fiecare îndrumător va trimite pe
adresa de mail danasieci@yahoo.com
maxim trei prezentări Power Point. Vor
fi admise pentru jurizare lucrările care conţin un scurt istoric al localităţii
(maxim 2 slide-uri), iar restul până la 10 slide-uri să fie fotografii care să
aibă titlu. Lucrările câştigătoare vor putea fi vizionate pe site-ul şcolii şi
vor fi incluse într-un CD dedicat acestui eveniment. Pentru informaţii
suplimentare va rugăm să contactaţi responsabilul activităţii la adresa de mail
de mai sus.
Activitatea 2:
”Atelier
de creaţie” - activitatea are două
secţiuni pentru ciclul primar şi gimnazial. Elevii vor trimite prin poştă, pe
adresa şcolii str Libertăţii, nr 114, Apahida, Cluj cu menţiunea:- în atenţia
d-nei Pop Rodica, compoziţii artistice realizate în tehnică de lucru la alegere
(picturi, desene, colaje, etc), pe foaie format A4 care să ilustreze
obiceiurile de tradiţionale româneşti din diferite zone ale ţării şi care vor
fi introduse într-o folie de plastic. Va fi apreciată nota personală a
autorului, originalitatea. Nu vor fi jurizate lucrările-copii de pe internet. În
partea dreaptă jos se va lipi o mică etichetă scrisă la calculator după
modelul:
Nume şi prenume elev:
Clasa:
Îndrumător:
Subiectul lucrării:
Şcoala:
Localitate:
Judeţ:
|
Lucrările câştigătoare vor face
obiectul unei expoziţii, vor putea fi vizionate pe site-ul şcolii şi vor fi
incluse într-un CD dedicat acestui eveniment.
Activitatea 3:
Târg
educaţional” – obiecte de artizanat confecţionate de elevi - Obiectele artizanale ce urmează să fie vândute vor fi
realizate de elevi în tehnici de lucru şi din materiale la alegere: brăţări,
mărgele, coliere, inele, ştergare, pictură pe sticlă, rame foto, goblenuri etc.
şi vor fi trimise pe adresa şcolii sau vor fi aduse de elevi în ziua
festivalului. Fiecărui obiect realizat îi va fi ataşată o etichetă:
Nume şi prenume elev:
Clasa:
Îndrumător:
Şcoala:
Preţ:
|
Elevii din clasele de
liceu de la Liceul Tehnologic ,,Ştefan Pascu,, Apahida se vor ocupa de
gestiunea şi vânzarea obiectelor primite. Banii obţinuţi din vânzare vor reveni
autorilor obiectelor. Pentru lămuriri si detalii puteţi contacta responsabilul
secţiunii-prof. Silvia Săplăcan sau pe adresa de mail: silviasaplacan@yahoo.com .
Activitatea 4:
”Eu mi-s mândră / mândru-n
sat!”, prezentare – concurs de costume populare - activitatea are ca obiect prezentarea portului popular
din zona fiecărui concurent. Fiecare şcoală care doreşte să se înscrie la
această secţiune este rugată să ne informeze cu privire la numărul de elevi
participanţi – nu mai multi de doi: o fată, respectiv, un băiat, pe adresa de
mail danasieci@yahoo.com. Se vor
acorda premiile I, II, III şi menţiuni separat pentru fete şi băieţi. Vor fi
apreciate originalitatea şi autenticitatea costumelor precum şi modul de prezentare.
Activitatea 5:
”Dansul popular din zona
mea” - şcolile interesate să
participe la această activitate sunt invitate să trimită până in 30.04.2013 pe
adresa de mail danasieci@yahoo.com o
informare cu privire la numărul de dansatori, numele ansamblului şi al
instructorului/profesorului. Se va juriza inclusiv respectarea timpului acordat
unui dans popular-maxim 10 minute.
TOATE LUCRĂRILE, INDIFERENT DE ACTIVITATEA LA CARE
PARTICIPĂ, VOR FI ÎNSOŢITE DE ACORDUL
DE PARTENERIAT ŞI FORMULARUL
DE ÎNSCRIERE ANEXATE!
Email-urile vor avea la subiect secţiunea festivalului la care participă. Fiecare
profesor poate participa cu maximum 3 lucrări pe secţiune.
Calendarul festivalului:
Perioada de mediatizare: octombrie 2012 – aprilie 2013
Perioada de trimitere a
lucrărilor: 15-30 aprilie 2013.
Perioada de evaluare, jurizare
şi premiere: mai 2013.
Lucrările primite vor fi
jurizate pe secţiuni, de către un juriu alcătuit din profesori, instructori
coregrafi, elevi, reprezentanţi ai părinţilor şi ai comunităţii locale. Se vor
acorda premii şi menţiuni pentru fiecare secţiune şi se va realiza o expoziţie în
ziua festivalului cuprinzând cele mai interesante lucrări.
Toţi elevii şi cadrele
didactice înscrise în concurs vor primi diplome de participare, precum şi un CD
pe care se vor regăsi lucrările trimise.
NU SE PERCEPE TAXĂ DE PARTICIPARE!