miercuri, 24 octombrie 2012

FESTIVALUL “PRIN TRADIŢII…SPRE IDENTITATE!”




Prezenta metodologie reglementează organizarea şi desfăşurarea festivalului ”Prin tradiţii....spre identitate!” care va avea loc în data de 18 mai 2013. Responsabilii de proiect anunţă intervalul de timp alocat înscrierii la concurs şi fac cunoscute metodologia de organizare şi secţiunile acestuia. Materialul informativ este trimis în toate şcolile şi liceele partenere. Fiecare elev şi cadru didactic dornic să participe la concurs trebuie să completeze un formular de înscriere. Festivalul are cinci activităţi şi se adresează elevilor claselor I-XII după cum urmează:
 

Activitatea 1:
            ”Locul meu natal” - activitatea are două secţiuni  destinate ciclului gimnazial şi liceal. Fiecare îndrumător va trimite pe adresa de mail danasieci@yahoo.com maxim trei  prezentări Power Point. Vor fi admise pentru jurizare lucrările care conţin un scurt istoric al localităţii (maxim 2 slide-uri), iar restul până la 10 slide-uri să fie fotografii care să aibă titlu. Lucrările câştigătoare vor putea fi vizionate pe site-ul şcolii şi vor fi incluse într-un CD dedicat acestui eveniment. Pentru informaţii suplimentare va rugăm să contactaţi responsabilul activităţii la adresa de mail de mai sus.

Activitatea 2:
            ”Atelier de creaţie” - activitatea are două secţiuni pentru ciclul primar şi gimnazial. Elevii vor trimite prin poştă, pe adresa şcolii str Libertăţii, nr 114, Apahida, Cluj cu menţiunea:- în atenţia d-nei Pop Rodica, compoziţii artistice realizate în tehnică de lucru la alegere (picturi, desene, colaje, etc), pe foaie format A4 care să ilustreze obiceiurile de tradiţionale româneşti din diferite zone ale ţării şi care vor fi introduse într-o folie de plastic. Va fi apreciată nota personală a autorului, originalitatea. Nu vor fi jurizate lucrările-copii de pe internet. În partea dreaptă jos se va lipi o mică etichetă scrisă la calculator după modelul:

Nume şi prenume elev:
Clasa:
Îndrumător:
Subiectul lucrării:
Şcoala:
Localitate:
Judeţ:

            Lucrările câştigătoare vor face obiectul unei expoziţii, vor putea fi vizionate pe site-ul şcolii şi vor fi incluse într-un CD dedicat acestui eveniment. 

Activitatea 3:
            Târg educaţional” – obiecte de artizanat confecţionate de elevi - Obiectele artizanale ce urmează să fie vândute vor fi realizate de elevi în tehnici de lucru şi din materiale la alegere: brăţări, mărgele, coliere, inele, ştergare, pictură pe sticlă, rame foto, goblenuri etc. şi vor fi trimise pe adresa şcolii sau vor fi aduse de elevi în ziua festivalului. Fiecărui obiect realizat îi va fi ataşată o etichetă:

Nume şi prenume elev:
Clasa:
Îndrumător:
Şcoala:
Preţ:

Elevii din clasele de liceu de la Liceul Tehnologic ,,Ştefan Pascu,, Apahida se vor ocupa de gestiunea şi vânzarea obiectelor primite. Banii obţinuţi din vânzare vor reveni autorilor obiectelor. Pentru lămuriri si detalii puteţi contacta responsabilul secţiunii-prof. Silvia Săplăcan sau pe adresa de mail: silviasaplacan@yahoo.com .

Activitatea 4:
”Eu mi-s mândră / mândru-n sat!”, prezentare – concurs de costume populare - activitatea are ca obiect prezentarea portului popular din zona fiecărui concurent. Fiecare şcoală care doreşte să se înscrie la această secţiune este rugată să ne informeze cu privire la numărul de elevi participanţi – nu mai multi de doi: o fată, respectiv, un băiat, pe adresa de mail danasieci@yahoo.com. Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiuni separat pentru fete şi băieţi. Vor fi apreciate originalitatea şi autenticitatea costumelor precum şi modul  de prezentare. 

Activitatea 5:
”Dansul popular din zona mea” - şcolile interesate să participe la această activitate sunt invitate să trimită până in 30.04.2013 pe adresa de mail danasieci@yahoo.com o informare cu privire la numărul de dansatori, numele ansamblului şi al instructorului/profesorului. Se va juriza inclusiv respectarea timpului acordat unui dans popular-maxim 10 minute.
TOATE LUCRĂRILE, INDIFERENT DE ACTIVITATEA LA CARE PARTICIPĂ, VOR FI ÎNSOŢITE DE ACORDUL DE PARTENERIAT ŞI FORMULARUL DE ÎNSCRIERE ANEXATE! Email-urile vor avea la subiect secţiunea festivalului la care participă. Fiecare profesor poate participa cu maximum 3 lucrări pe secţiune.
Calendarul festivalului:
Perioada de mediatizare: octombrie 2012 – aprilie 2013
Perioada de trimitere a lucrărilor: 15-30 aprilie 2013.
Perioada de evaluare, jurizare şi premiere: mai 2013.
Lucrările primite vor fi jurizate pe secţiuni, de către un juriu alcătuit din profesori, instructori coregrafi, elevi, reprezentanţi ai părinţilor şi ai comunităţii locale. Se vor acorda premii şi menţiuni pentru fiecare secţiune şi se va realiza o expoziţie în ziua festivalului cuprinzând cele mai interesante lucrări.
Toţi elevii şi cadrele didactice înscrise în concurs vor primi diplome de participare, precum şi un CD  pe care se vor regăsi lucrările trimise.

NU SE PERCEPE TAXĂ DE PARTICIPARE!